USA/JP

kraj: USA/Japonia
rok założenia: -

Pobierz tapetę:
1920x1080
1440x900
1280x1024
1024x768

zobacz kolekcję >

USA/JP

Mikrofony japońskie i amerykańskie


Nasze zainteresowania koncentrują się wokół rynku europejskiego, ale fascynacja technologią nagraniową zza oceanu jest bardzo silna. Trudno nie podziwiać pięknych amerykańskich konstrukcji i nie zachwycać się precyzją japońskich inżynierów. Zdecydowaliśmy się połączyc obie te grupy narodowościowe producentów, ale już widać, że w przyszłości należeć im się będa osobne działy.

więcej
  • AIWA CM-30

    AIWA CM-30

    lata 80-te

    nr: brak

    Miniaturowy mikrofon stereo. Japoński szczyt miniaturyzacji tamtych lat. Bardzo estetyczna, metalowa obudowa, przypominająca czasy podobnych w fakturze zapalniczek ;) Staranne i efektowne wykonanie. Kabel zakończony dwoma jackami mini. Zasilanie bateryjne.

  • AIWA DM 14

    AIWA DM 14

    lata 60-te

    nr: brak

    Przepięknie wykonany mikrofon dynamiczny japońskiej produkcji. Konstrukcja w całości metalowa osadzona na regulowanej podstawie. Ceniony przez miłośników harmonijki ustnej zarówno ze względu na brzmienie jak i niewielkie rozmiary. Wtyk DIN 3 pinowy.

  • AIWA DM 8

    AIWA DM 8

    lata 70-te

    nr: brak

    Dynamiczny, plastikowy mikrofon na estetycznym statywie z metalowymi wstawkami. Oporność 50 K, twardy, sztywny sznur zakończony dużym wtykiem jack. Jeden z typowej dla lat 70tych serii japońskiego producenta.

  • AIWA DM-13

    AIWA DM-13

    lata 50

    nr: brak

    Japoński mikrofon dynamiczny o intrygującym kształcie, wykonany w całości z metalu. Podłączany za pomocą 2-pinowego gniazda. Wyłącznik w podstawie. Nasz egzemplarz w komplecie z kablem i pudełkiem, zachowany w stanie idealnym. Brakuje tylko stylowej podstawy.

  • AIWA DM-51

    AIWA DM-51

    lata 70

    nr: brak

    Wykonana w latach 70 dynamiczna Aiwa DM-51 osadzona na oryginalnej, solidnej metalowej podstawie. Sam mikrofon wykonany starannie, włącznik osadzony w części metalowej. Gniazdo 2-pin. Nasz egzemplarz w stanie więcej niż dobrym. W oryginalnym, choć sfatygowanym opakowaniu.

  • AIWA Nieznany

    AIWA Nieznany

    lata 60-te

    nr: brak

    Japoński mikrofon do dyktafonu, rejestratora z podwójnym wtykiem. Opierany na drucianej podstawce, wykonany z metalu. Na przedniej ściance włącznik. Nie wiadomo nic więcej na jego temat.

  • AKAI ACM-200

    AKAI ACM-200

    lata 70

    nr: brak

    Kolejny mikrofon japońskiej marki produkowany na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. Konstrukcja pojemnościowa zasilana baterią 1,5V, wykonana w całości z metalu. W komplecie solidna, metalowa podstawa z uchwytem i osłona przeciwwietrzna. Całość sprzedawana w szkatułce ze sztucznej skóry. Kabel duży Jack.

  • AKAI ACM-90

    AKAI ACM-90

    lata 80-te

    nr: brak

    Mikrofon kondensatorowy made in Japan. Całkiem solidnie wykonany, na stabilnej podstawce. Zasilany baterią. Na korpusie włącznik. Kabel zakończony wtyczką duży Jack.

  • APPLE 590-0670 Microphone

    APPLE 590-0670 Microphone

    lata 90

    nr: brak

    Ten mały mikrofonik od Apple wpadł nam w ręce przypadkiem i postanowiliśmy dodać go do naszej kolekcji, choć pochodzi już z lat 90. Monofoniczną konstrukcję wyprodukowano w Japonii i - co ciekawe - ma wbudowany wzmacniacz, zasilany za pomocą przedłużonego wtyku Jack. Kompatybilny z komputerami Apple PowerMac.

  • ASTATIC D104

    ASTATIC D104

    lata 70-te

    nr: brak

    Astatic D104 z serii Silver Eagle. Jeden z ulubionych mikrofonów amerykańskich krótkofalowców. Osadzony na podstawie G-Stand tego samego producenta. Wygodny, szeroki włącznik. Kabel zakończony 4 pinową wtyczką. Z tyłu obudowy grawer orła.

  • AURICON E-7

    AURICON E-7

    lata 60-te

    nr: brak

    Piękny i bardzo solidny mikrofon dynamiczny pochodzący z USA. Brat bliźniak popularniejszego Electro Voice 630. Świetnie sprawdza się na gitarach elektryczych, wokalu i harmonijce. W całości metalowy. Nasz egzemplarz wyróżnia doskonale zachowane sitko/pop filter.

  • BELL & HOWELL I331

    BELL & HOWELL I331

    lata 50-te

    nr: brak

    Zachowany w dobrym stanie mikrofon piezoelektryczny wyprodukowany w USA przez firmę Shure Brothers. Klon Shure 710 REX i Shure CX80C. W całości metalowy, bardzo solidnie wykonany. Kabek zakończony 3 pinową wtyczką DIN.

  • CRESCENT JUNIOR

    CRESCENT JUNIOR

    lata 50

    nr: brak

    Lekki bakelitowy mikrofon marki Crescent, działającej na terenie USA w latach 40 i 50 ubiegłego wieku. Firma dostarczała na amerykański rynek gramofony i magnetofony szpulowe. Prawdopodobnie do jednego z tych ostatnich, przeznaczonych dla młodszego użytkownika, dodawano mikrofon Junior. Jak dostał się do Polski? Nie wiemy.

  • ELECTRO-VOICE 641

    ELECTRO-VOICE 641

    lata 70-te

    nr: brak

    Produkowany w Buchanan w stanie Michigan mikrofon dynamiczny wykonany w dużej części z metalu. Podłączany za pomocą kabla z pojedynczym pinem. Nasz egzemplarz w stanie doskonałym. Jedynie podstawkę musieliśmy pożyczyć od Turnera 33 D.

  • ELECTRO-VOICE 664

    ELECTRO-VOICE 664

    lata 50-te

    nr: brak

    Popularny i stosunkowo tani amerykański mikrofon dynamiczny z lat 50tych. Nadaje się na scenę i do studia do nagrywania wokalu i gitary elektrycznej. W całości metalowy, podłączany za pomocą kabla z 4 pinami. Dostaliśmy go w komplecie z oryginalnym przewodem.

  • ELECTRO-VOICE N/D 408B

    ELECTRO-VOICE N/D 408B

    lata 90te

    nr: 934430101

    Superkardioidalna amerykańska konstrukcja z początku lat 90tych (Made – with pride – in USA) . Znana i ceniona w studiach nagraniowych. Świetnie sprawdza się w nagraniach perkusji, gitary elektrycznej i instrumentów dętych. Ruchoma głowica pozwala na optymalne ustawienie kąta rejestracji. Wykonany z metalu. Gniazdo na kabel XLR.

  • ELECTRO-VOICE SPHEREX 920

    ELECTRO-VOICE SPHEREX 920

    lata 50-te

    nr: brak

    Amerykański mikrofon kryształkowy wykonany w całości z metalu. Sferyczna konstrukcja ułatwiała zbieranie sygnału z jak najszerszego kąta. Używany w komunikacji, nagłośnieniu, ale widziany również w towarzystwie harmonijki. Stan doskonały. Podstawę pożyczyliśmy od Turnera 33 D.

  • FLOT-A-TONE nieznany

    FLOT-A-TONE nieznany

    lata 40-te

    nr: brak

    Niewielkich rozmiarów mikrofon dynamiczny amerykańskiego producenta, zbudowany w Milwaukee. Niestety nie udało nam się dotrzeć do nazwy modelu. Jedynym śladem jest nr patentu: 2,460,408. Urządzenie w pełni sprawne, w doskonałym stanie wizualnym i technicznym. Zadziwia jakością przesyłanego sygnału, brzmi naprawdę doskonale. Datę produkcji podajemy „na oko”.

  • FOSTER DF-1

    FOSTER DF-1

    lata 70

    nr: brak

    Miniaturowy mikrofon dynamiczny japońskiej firmy Foster, będący najprawdopodbniej dodatkiem do urzadzenia rejestrującego tej marki. Wyposażony w metalowy statyw, skórzaną sakiewkę i kabel zakończony wtykiem mini jack 3,5 mm. Nazwa Foster jest mało znana na europejskich rynkach, choć obecna jest w kraju kwitnącej wiśni od 1949 roku. Nadal działa w branży audio.

  • HITACHI NDM-09

    HITACHI NDM-09

    lata 70

    nr: brak

    Plastikowy mikrofon przeznaczony do przenośnych urządzeń rejestrujących japońskiej marki Hitachi. Niewielkie rozmiary, prosta ale funkcjonalna stopka, włącznik w górnej cześci korpusu. Drobiazg, ale przyzwoicie wykonany. Kabel zakończony wtyczką z dwoma bolcami - mały jack audio oraz sterującym.

  • JVC M-510

    JVC M-510

    lata 70

    nr: brak

    Trudno o lepiej zachowany egzemplarz. Nasz przyszedł do nas w pudełku z całym kompletem akcesoriów. Znajdziemy tam: mikrofon z kapsułami cardioidalną i super cardioidalną, dwie osłony przeciwietrzne (gąbka i siatka), uchwyt, celownik, baterię AA oraz kabel Duzy jack – xlr i przejściówkę z jacka na 5 PIN. Wszystko w stanie idealnym. Do kompletu instrukcja z datą 1978.

  • NATIONAL WM-2051N

    NATIONAL WM-2051N

    lata 60

    nr: brak

    Niewielki, w całości plastikowy mikrofon dynamiczny marki National, dzisiaj znanej jako Panasonic. Część przenośnego zestawu nagraniowego. WM-2051N ma włącznik na bocznej ściance, a wspiera się na drucianej stopce. Kabel zakończony dwoma wtykami – audio monofonicznym mini jackiem i osobnym sterującym zasilaniem. Całość w kaburze ze sztucznej skóry.

  • PANASONIC RP-V220

    PANASONIC RP-V220

    lata 70te

    nr: brak

    Pojemnościowy, stereofoniczny mikrofon japońskiego producenta ze zintegrowaną stopką. Lekki, wykonany z plastiku, dedykowany urządzeniom przenośnym. Zasilany baterią AA. Kabel zakończony dwoma wtykami Minijack. W komplecie przejściówki na Jack 6,3 mm.

  • PANASONIC WM-2244-N

    PANASONIC WM-2244-N

    lata 70te

    nr: brak

    Ciekawa stereofoniczna konstrukcja z najlepszych lat firmy Panasonic. Starannie wykonany aluminiowo-plastikowy korpus z podstawką oraz dwoma odłączanymi mikrofonami dynamicznymi. W pudełku znajdziecie jeszcze plastikową tubę, nakładkę, zmieniającą jeden z mikrofonów w urządzenie „do ręki” oraz komplet przejściówek mały jack > duży jack > 5 PIN DIN.

  • PANASONIC WM2241

    PANASONIC WM2241

    lata 70-te

    nr: brak

    Japoński mikrofon dynamiczny z podwójnym wtykiem mini i mały jack. Najprawdopodobniej dodatek do rejestratorów, dyktafonów tej firmy. Nic więcej nie wiadomo.

  • PIEZO WX-172

    PIEZO WX-172

    lata 70

    nr: brak

    Pierwszy w naszej kolekcji mikrofon bezprzewodowy. Wyprodukowany w latach 70 przez japońską firmę Piezo, pracował na falach FM i częstotliwościach 881-106MHz. Konstrukcja w części metalowa, wyposażona we włącznik, uchwyt i odkręcaną antenę. Po jej demontażu możemy zdjąć część obudowy, by dostać się do przełącznika Lo/Hi oraz pojemnika na dwie baterie AA.

  • PIONEER CM-2S

    PIONEER CM-2S

    lata 70-te

    nr: W7426

    Stereofoniczny, wyprodukowany w Japonii, mikrofon marki Pioneer. Bardzo starannie wykonany, w części metalowy, używany do rejestracji w stereo w domowych warunkach. Kabel zakończony dwoma wtykami Jack. Nasz egzemplarz niestety bez pudełka i instrukcji.

  • PRIMO nieznany

    PRIMO nieznany

    lata 60-te

    nr: brak

    Mikrofonik wyprodukowany w Japonii, prawdopodobnie do zastosowań biurowych, na co wskazuje niestandardowa wtyczka. Nic nie wiadomo o tej firmie. Data produkcji podana metodą "na oko".

  • SANYO HM-8

    SANYO HM-8

    lata 70-te

    nr: brak

    Dynamiczny mikrofon znanego japońskiego producenta z lat 70tych. Niewielkich rozmiarów, wykonany w całości z plastiku. Na bocznej ściance przesuwany włącznik. Kabel zakończony dwoma wtykami jack – 3,5 i 2,5 mm.

  • SHURE 545 S UNIDYNE III

    SHURE 545 S UNIDYNE III

    lata 60

    nr: brak

    Shure 545 S Unidyne III Series 2, to jeden z absolutnych estradowych i studyjnych klasyków. Przodek SM 57. W całości metalowy produkowany w USA. Włącznik osadzony w masywnym metalowym korpusie. Podłączany za pomocą gniazda 4 PIN (91-MC4M). Ceniony i używany w studiach nagraniowych na całym świecie po dziś dzień.

  • SONY C-48

    SONY C-48

    lata 70-te

    nr: 2561

    Przepięknie brzmiący uniwersalny mikrofon pojemnościowy porównywany do Neumanna U87. Naszym zdaniem to jednak zupełnie inna barwa. Świetnie wykonany model wyposażony jest w przełącznik charakterystyk (dookólna, nerkowa, ósemkowa), przełącznik M/V (muzyka, wokal), tłumik -10dB i włącznik na spodzie korpusu (możliwość zasilania z baterii 9V). Wbudowane gniazdo na statyw i wejście na kabel XLR.

  • SONY F-99T

    SONY F-99T

    lata 70-te

    nr: none

    Japoński stereofoniczny mikrofon dynamiczny. Świetnie wykonany, oparty na plastikowej podstawce. Kabel zakończony dwoma wtykami chinch odpowiedzialnymi za przesył sygnału dla obu kanałów. W komplecie nakręcane przejściówki na dużego jacka.

  • TEAC MC-22

    TEAC MC-22

    lata 70-te

    nr: 63065

    Śliczny stereofoniczny mikrofon TEAC, który przyjechał do nas USA. Wykonany z niesamowitą dbałością o szczegóły. Prawdziwy przykład solidnej roboty made in Japan. Solidna podstawa dociążona u dołu metalową płytką. Kabel z dwoma wtykami mały Jack.

  • TECHNICS RP-3210E

    TECHNICS RP-3210E

    lata 80-te

    nr: brak

    Stereofoniczny mikrofon pojemnościowy znanego i cenionego japońskiego producenta. Zasilany baterią AA. Stan bardzo dobry. Kabel zakończony wtyczką JACK. Niestety w komplecie brak podstawy.

  • TEISCO UDM-1

    TEISCO UDM-1

    lata 60

    nr: brak

    W całości metalowy dynamiczny mikrofon japońskiej firmy Teisco, znanej w muzycznym światku głównie z produkcji gitar. Pancerna konstrukcja i absolutnie kosmiczny design. W obudowie wmontowano włącznik, przełącznik H/L, gniazdo z jednym PIN oraz miejsce na statyw. Brzmienie hmmm takiego się można spodziewać. Stan wizualny i techniczny bardzo dobry.

  • TOSHIBA 0B 1390 B

    TOSHIBA 0B 1390 B

    lata ?

    nr: brak

    To pierwszy mikrofon marki Toshiba na stronach Oldmics.pl. Prawdopodobnie jest to konstrukcja dynamiczna, dołączana do któregoś z magnetofonów tej japońskiej firmy. Plastikowa obudowa z gniazdem na statyw w podstawie. Całość wspiera druciana podstawka. Ukruszony górny róg obudowy.

  • TRANSDUCER CORPORATION BULLET TR-5

    TRANSDUCER CORPORATION BULLET TR-5

    lata

    nr: 3572

    Niewiele wiemy o tym okazie. Producent z Nowego Yorku  wydał tylko kilka modeli z TR w nazwie. Mikrofon ma bakelitową obudowę i osadzony jest solidnej metalowej podstawie marki Astatic. Wszelkie podpowiedzi mile widziane.

  • TURNER 33 D

    TURNER 33 D

    lata 40-te

    nr: 3532

    Amerykański mikrofon z lat czterdziestych, produkowany w stanie Iowa. Piękny chromowany kształt powoduje, że bardzo często używany jest jako elegancki gadżet. To jest właśnie model z głównej strony mikrofonika.net. Nasz egzemplarz jest w całości oryginalny, włącznie z kablem. Posiada nawet papierową metkę gwarancyjną.

Partnerzy serwisu